onsdag den 23. marts 2011

HerErVi afsnit 1

De sidst par dage er det ikke blevet til så meget i køkkenet. 
Ikke fordi mad ikke længere interessere mig, men fordi endnu en passion er kommet ind i mit liv... 
Og nej, det er ikke altanen... det er ikke nogen ny passion, den der... men der er nu faktisk også nyt der: mine tidlige iris blomstre så det er en lyst og der er dobbelt så mange som sidste år. Hurra for det.
Nej, den nye passion er en lille 20 fods sejlbåd med det mundrette navn HerErVi (den opmærksomme læser ved selv hvor dét kommer fra... Hint: Kipling, men hvilken?).
Hun ligger pt. i Næstved og kalder på kærlighed og de sidste par dage har vi lagt os i selen for at give hende netop det. Kæresten har fjernet 3,5 lag gammel bundmaling, tilføjet glasfiberspartel og idag givet det første lag primer (grunder, for de, der lige som jeg er uindviede i den slags finesser).
Jeg har været i gang med at "af-brun-ifiser" hende indvendig... Når en båd er bygget i halvfjerdserne, så er den meget! brun indeni og hverken Kæresten eller jeg har særligt meget lyst til at tilbringe de mest regnfulde dage og lyse nætter denne sommer i en cigarkasse. Så hun får 2-3 lag hvid højglans. Det har den ekstra fordel at hun nu virker meget! større inden i. Næsten en meter længere.
Hun bliver så fin!
Den 10. april skal hun i vandet og ha' mast på og så må vi se hvornår vi kan få hende sejlet hjem til København.
Det bliver så dejligt!
Drømmer om stille dage ved Tåsinge. Om at lægge til og gå i land efter ny kartofler. Om at Kæresten fanger en fin fisk til gasgrillen. Om hindbær og friske krydderurter. Om honning fra Samsø og sommeræbler fra Æbleø...
Ak, ja... så kom det alligevel til at handle om mad...

1 kommentar:

Erik sagde ...

Stille dage, godt vejr og lækker sund mad. Kan det blive bedre.....:)

Hilsen

Erik
restaurant i København
http://restaurantikøbenhavn.dk/